تفکرات خشک و منجمد آل سعود از بين رفتني است/ انتقاد از تخريب آثار اسلامي
تفکرات خشک و منجمد آل سعود از بين رفتني است/ انتقاد از تخريب آثار اسلامي
 
  

آيت‎الله‎العظمي سبحاني با انتقاد از تخريب آثار اسلامي توسط آل سعود گفت: تفکرات خشک و منجمد آل سعود روزي از بين رفتني است.


به گزارش خبرگزاري بين‎المللي قرآن(ايکنا) از قم، آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني پيش از ظهر امروز 11 ارديبهشت در همايش «مسعاي قلم» در قم گفت: يکي از مهمترين معروف‎هاي اسلام حج است که دشمنان اسلام به سختي در مقابل آن ايستاده‎اند و به دنبال تخريب شيعه هستند.
وي با بيان اينکه آنها ابرهايي هستند که بالاخره از جلوي خورشيد کنار خواهند رفت افزود: خداوند و قرآن نقش بالايي براي حج قائل شده است و آن را مايه پاک شدن انسان بيان کرده است.
اين مرجع تقليد بيان کرد: حج موجبات وحدت اسلامي را فراهم مي‎آورد و به هر ترتيب همراه خود نوعي کمال و معرفت را به دنبال دارد که همگان بايد بکوشيم تا از آن بيشترين بهره را ببريم.
وي گفت:‌ يکي از مسايلي که کارگزاران حج بايد به آن توجه کنند اين است که از هرگونه سختگيري در اين زمينه پرهيز کرده و مردم را بي جهت از اين اعمال نترسانند‌.
ابراز تعجب از برخي فتاوا

آيت‌الله سبحاني با اشاره به فتواي جهاد برخي از مفتيان اندونزي نسبت به شيعه گفت:‌ واقعا جالب است که در اين عصر و قرن چنين فتواهايي داده مي‎‏شود؛‌ در کشورهاي آنان مسيحيت به شدت فعال است ولي آنها فقط با شيعه چنين برخوردهايي دارند.
وي عنوان کرد: يکي ديگر از مسايل مهم در حج،‌ مسئله امنيت است که اين امنيت بايد از سوي حاکمان عربستان تامين شود؛‌ از ديگر سوي‌ حاکمان عربستان بايد نسبت به ميهمانان کشورهاي ديگر بيشترين احترام را داشته باشند و به آنها توهين نکنند.
سبحاني بيان کرد: يکي از بزرگترين اشتباهات و بدترين کارهاي آل سعود تخريب آثار اسلامي و تاريخي در عربستان بود که اين کار آنها باعث تخريب آثار دانشنامه حج بود؛‌ بايد براي حفظ اين آثار به خصوص عکس‎هاي باقي مانده از اين آثار تلاش کرد.
اين مرجع تقليد بيان کرد:‌ کارهايي که آل سعود انجام مي‎دهد ناشي از افکار سياسي آنهاست که روزي قطعا اين تفکرات خشک و منجمد از بين خواهد رفت.
وي گفت: يکي از ديگر کارهاي شايسته در حج،‌ تدوين سفرنامه‌هاي حج است که اينها براي ما حجت است و بايد نسبت به نشر آنها بيش از پيش تلاش کنيم.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 | 2:58 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس